KACH KHMER


 

kkk

ពីប្រាសាទតូចនៃ ប្រាសាទបន្ទាយស្រីត្រីកោណនេះ




ហ្វានិង Duryodhana ត្រីមាសទី ៣ នៃថ្ងៃទី ១០  ១,៨៩ x ២,៤២ ម។ ពីបន្ទាយស្រី (សៀមរាប) ។ ទេសារពើភ័ណ្ឌ។ គ ៣២,១០ ពីប្រាសាទតូចនៃ។ ប្រាសាទបន្ទាយស្រីត្រីកោណនេះ។
pediment ត្រូវបានតុបតែងជាមួយ។ ជម្រេដែលមិនមាន, ដែលស៊ុម typanum ដែលមួយ។ វគ្គនៃមហាយានគឺ។ បង្ហាញ។ ឈុតឆាកមានមូលដ្ឋាន។ លើការចែកចាយដ៏ប៉ិនប្រសប់នៃព្រះគម្ពីរមរមន។ ត្រីកោណ, ចំណុចដែលជា បានបង្កើតឡើងដោយអង្កត់ទ្រូងនៃ។ រាងកាយរបស់ហ្វីរ៉ាមីត្រខ្លួនលោត។ ហើយថាភ្ជួររាស់។ រៀបចំដោយ Balarama ដែលជាបងប្រុស។ នៃសេនណាដែលប្រដាប់ដោយអាវុធទាំងបួន។ នៅខាងក្រោមផេនដាវ៉ាគឺ“ គួរឱ្យខ្លាច” ។ បងប្អូនជីដូនមួយរបស់គាត់គឺដារីដូណា។ ប្រធាននៃព្រះគម្ពីរមរមនដែលមិនអាចជឿទុកចិត្តបាន។ Kaurava និងនៅពីមុខគាត់។ បងប្អូនបួននាក់របស់ Bhima ហាក់ដូចជា។ លើកទឹកចិត្តបងប្អូនប្រុសរបស់ពួកគេ។ ជាងចម្លាក់ទទួលបានជោគជ័យ។ បំបែក Duryodhana ដោយគ្មាន។ ធ្វើឱ្យខូចតុល្យភាពទាំងមូល។ នៃការតែងនិពន្ធនេះ។ តួលេខទាំងអស់ពាក់យ៉ាងល្អ។ ទទឹកជាមួយនឹងការរមួលរបស់ខ្លួន។ ចុះក្រោមនិងខុសគ្នា។ លម្អដោយរូបចម្លាក់ដ៏អស្ចារ្យ។ ភាពឆើតឆាយនៅក្នុងឈុតនេះ។ តួលេខនៅក្នុងការផ្តល់ជំនួយសង្គ្រោះខ្ពស់ហាក់ដូចជា។ ផ្តាច់ខ្លួនចេញពីព្រះគម្ពីរ។ ផ្ទៃខាងក្រោយទទេដើម្បីបង្ហាញ។ អំពើហឹង្សានិងការតស៊ូរបស់ពួកគេ ដោយមិនដែល detracting ពី។ សមាសភាពប្រកបដោយការចុះសម្រុងគ្នាទាំងមូល។
(ដកស្រង់និងបកប្រែ ពីសៀវភៅ khmer art  by
Mr.tep  dara)
kkk

ថ្មភក់កណ្តាលសតវត្សរ៍ទី ៩




កណ្តាលសតវត្សរ៍ទី ៩ ។ ថ្មភក់ - ២,៥០ x ០,៩៣ ម៉ែត្រ។ ពីប្រាសាទអំពៅ - ភ្នំគូលែន (សៀមរាប) ។
ទេសារពើភ័ណ្ឌទេ។ គ ៣០,៣០ ។ ធ្នឹមដែលមានចលនានេះជួយយើង។ ដើម្បីយល់ពីភាពជឿនលឿន ផលិតដោយជាងចម្លាក់ប្រតិកម្ម។ ប្រឆាំងនឹងការតុបតែងលំអរ។ ធ្នឹម tedels នៃសតវត្សរ៍ទី ៨ ។ ការវិវត្តនៃរចនាប័ទ្មនេះគឺ។ ត្រូវបានគេមើលឃើញនៅក្នុងការតុបតែងកាន់តែប្រសើរ ទេសភាពក្រាស់កាន់តែច្រើន។ ភាពឆើតឆាយនិងប្រធានបទ។ លាយជាមួយឥទ្ធិពលបរទេស។ ដែលត្រូវបានទទួលយកហើយ។ រួមបញ្ចូលគ្នា នៅទីនេះការប្រៀបធៀប - sition ត្រូវបានផ្តល់ការសង្កត់ធ្ងន់ដោយ។ ដ៏ធំស្លឹកស្លឹកដែល បំបែកនៅកណ្តាលនិង។ curls ចូលទៅក្នុងរមូរពីរដែលប្រឈមមុខ។ គ្នាហើយសម្រាកនៅលើ។ កុងសូលស្អាត។ មជ្ឈឹម។ គំនូរបង្ហាញពីអាទិទេពអាទិទេព អង្គុយនៅលើទ្រេត។ នៅក្បែរគាត់ពីរតូចរស់រវើក។ តួអក្សរបំពេញចន្លោះ។ នេះ។ ឈុតទាំងមូលស្ថិតនៅលើ ស្មានៃ monstrous មួយ។ កាឡាត្រូវបានតំណាងនៅលើធ្នឹម។ ក្នុងនាមជាអ្នកថែរក្សាទីជម្រក។ ការព្យួរកណ្តាលពីរ។ នៅលើការបង្ហាញសំខាន់បំផុត សត្វតោ tamed,ដែលមើលទៅ។ ស្រដៀងនឹងតោឈរ។ សិល្បៈ។ ធ្នឹមនេះលក្ខណៈនៃ រចនាប័ទ្មគូលែនអាចមានតែ។ ការងាររបស់សិប្បកម្មមេមួយ បុរស។
kkk

បង្កើតតែរូបរាងរបស់ព្រះរាជាប៉ុណ្ណោះដែលអាចត្រូវបានតំឡើងនៅផ្នែកផ្សេងៗនៃអាណាចក្រ




បង្កើតតែរូបរាងរបស់ព្រះរាជាប៉ុណ្ណោះដែលអាចត្រូវបានតំឡើងនៅផ្នែកផ្សេងៗនៃអាណាចក្រ។ ឥឡូវនេះគឺនៅក្នុងប្រទេសថៃនៅភីមីយនិងនៅឡាវនៅវៀងចន្ទន៍។
ព្រះសុរិយាវរ្ម័ននៅក្នុងភាពរុងរឿងនិងភាពរុងរឿងនៃព្រះមហាក្សត្រនៅលើមូលដ្ឋានប្រវត្តិសាស្ត្រ ការផ្តល់ជំនួយសង្គ្រោះបន្ទាន់នៅប្រាសាទអង្គរវត្តគឺជាតំណាងដ៏ប្រសើរបំផុតរូបចម្លាក់ដែលបង្ហាញ។ ព្រះបាទជ័យវរ្ម័នទី ៧ ព្រះពុទ្ធសាសនាដ៏សាមញ្ញបង្ហាញព្រះអង្គឱ្យស្លៀកពាក់ជាព្រះត្រៃបិដកដោយគ្មាននរណាម្នាក់ឡើយ។ គុណលក្ខណៈរាជក្បាលបុរសដដែល។ រកឃើញនៅព្រះខ័នកំពង់ស្វាយ។ គឺនៅលើ ពិព័រណ៍នៅទីនេះដោយប្រៀបធៀបផ្ទៃមុខរបស់រូបសំណាកពីក្លរ៉ូលេសគឺធ្ងន់ជាង។



សម័យកាលដ៏សែនពិបាករូបចម្លាក់ខ្មែរមិនដែលបានបង្ហាញមនុស្សម្នាក់ថាជាមនុស្សទេទោះបីគាត់ជាមនុស្សក៏ដោយ។ ស្តេចមនុស្សស្លាប់ត្រូវបានបង្ហាញនៅក្នុងទម្រង់នៃព្រះយ៉ាងហោចណាស់ចាប់តាំងពីសតវត្សរ៍ទី ៩: រចនាប័ទ្មបាយ័ន។ ធ្វើបាបដើម្បីរក្សាចរិតរបស់មនុស្សក្នុងការតំណាងអ្នកស្លាប់ដែលត្រូវបានគេចែកថ្ពាល់ប្រហោងនៃ។ រូបសំណាក Avalokiteshvara មកពីប្រាសាទព្រះខ័ននៃអង្គររឺព្រះកាយរបស់ព្រះមហាក្សត្រីយានី។ ចារៀចាចាដេវីដែលបានស្លាប់ដោយការអស់កម្លាំងដោយសារការត្រេកត្រអាលជាសាក្សីធ្វើជាសាក្សីចំពោះប្រពៃណីថ្មីនេះបំផុត។ ឧទាហរណ៍ការផ្លាស់ប្តូរគឺជាក្មេងស្រីតូចម្នាក់។ ដែលបានទទួលមរណភាពតាំងពីក្មេងហើយបានផ្តល់អាហារដល់កូន ៗ របស់នាង tures និងរាងកាយទៅនាគរាជ។ មានការជជែកជាច្រើនអំពីស្នាមញញឹមបាយ័ន។


លក្ខណៈពិសេសនៃរូបចម្លាក់ត្រូវបានបំភ្លឺដោយផ្នែកខាងក្នុង។ ស្នាមញញឹមដែលលេងនៅលើបបូរមាត់កន្លែងដែលរូបចម្លាក់នៅក្នុងរង្វង់ដែលបានបង្កើតឡើងនៅក្នុងស្ទីលផ្សេងទៀតមិនមានការចាប់អារម្មណ៍។ នៅខាងក្រៅបរិស្ថានធម្មជាតិរបស់ពួកគេ។ រូបសំណាកបាយ័ននៅតែអាចបង្ហាញពីលក្ខណៈពិតរបស់ពួកគេនៅក្នុងសារមន្ទីរ។ - ពន្លឺព្រះអាទិត្យនៅក្នុងសាលតាំងពិព័រណ៍ផ្លាស់ប្តូរនៅពេលថ្ងៃហើយយកគំរូតាមផ្ទៃមុខដូចជា។ នៅតែស្ថិតក្នុងជម្រកសិល្បៈបាយ័នបន្តរហូតដល់សតវត្សរ៍ទី ១៣ ។ ផលិតបានស្រស់ស្អាតជាច្រើន។ រូបសំណាកបដិមាមួយត្រូវបានគេហៅថា“ ព្រះពុទ្ធព្រះកេស” បន្ទាប់ពីអ្នកថែរក្សាអង្គរដំបូងគេ។ បង្រៀនបស្ចឹមប្រទេសឱ្យតម្លៃនៃរូបចម្លាក់របស់ខ្មែរមុខបង្ហាញភាពទន់ភ្លន់ដូចរូបចម្លាក់។ ចុះតាមគែមកោងនៃត្របកភ្នែកទាបរបស់គាត់។ សារមន្ទីរនេះមិនមានផ្ទុកនូវជំនួយសង្គ្រោះបន្ទាន់ណាមួយពីប្រាសាទបាយ័នដែលជាប្រភពចំណេះដឹងដ៏សំបូរបែបនោះទេ។ ផ្នេកលយសម្រាប់ការយល់ដឹងអំពីសាសនាអារ្យធម៌និងជីវិតរស់នៅប្រចាំថ្ងៃរបស់ប្រជាជនខ្មែរ។ ជំនួយសង្គ្រោះពីកន្លែងផ្សេងៗសុទ្ធតែត្រូវបានបំផុសគំនិតដោយព្រះពុទ្ធសាសនាដែលត្រូវបានប្រតិបត្តិយ៉ាងល្អនៅសតវត្សរ៍ទីដប់ប្រាំបី។ tympanum ភាគច្រើនបង្ហាញអំពីព្រះពុទ្ធដែលអំពាវនាវដល់សមាជិកគ្រួសាររបស់គាត់គឺសាកៃនិង។ អ្នកជិតខាងរបស់ពួកគេគឺព្រះអង្គម្ចាស់កូលីយ៉ា។ ដែលឈ្លោះប្រកែកគ្នាលើភាពជាម្ចាស់ទឹកពីក ស្ទ្រីមនៅឯមូលដ្ឋាននៃឧកញ៉ា។ ដំរីសង្គ្រាមកំពុងត្រៀមប្រយុទ្ធខណៈពេលដែលព្រះពុទ្ធ។ លើកដៃខាងស្តាំរបស់គាត់ដោយកាយវិការមួយជួយបំបាត់ការភ័យខ្លាច។ បង្ហាញថាឈាមរបស់មនុស្សគឺមុន អាក្រក់ជាងទឹកហើយការស្អប់នោះអាចផ្តល់ឱ្យតែសេចក្តីស្រឡាញ់។ បន្ទាប់ពីប្រជាជនខ្មែរបានផ្លាស់ប្តូរទៅជាព្រះពុទ្ធសាសនាថេរវាទការគោរពបូជាព្រះពោធិសត្វនិង។ អាទិទេពរបស់មហាយានបានឈប់មានហើយព្រះពុទ្ធតែម្នាក់គត់ត្រូវបានតំណាងនៅក្នុងសិល្បៈភាគនៃព្រះគម្ពីរមរមន។ អាយុកាលរបស់ព្រះពុទ្ធត្រូវបានបង្ហាញនៅលើស្តូបមួយចំនួននៃវត្ថុទាំងនេះត្រូវបានរក្សាទុកនៅឯប្រាសាទព្រះពុទ្ធនៃអង្គរវត្តក្នុង។ សតវត្សទីដប់ប្រាំមួយក្នុងកំឡុងពេលនៃការរស់ឡើងវិញដ៏ខ្លីនៃអង្គរ, ចម្លាក់លៀនស្រាល ៗ ត្រូវបានឆ្លាក់នៅក្នុងថែវនៃទីបី។ និមិត្ដរូបនៃប្រាសាទអង្គរវត្តក៏ដូចជានៅលើរាបស្មើររបស់ព្រះរាជានិងនៅប្រាសាទតូចៗនៃអង្គរធំ។ ទោះជាយ៉ាងណាអស់រយៈពេលជិត ២ សតវត្សរ៍ចម្លាក់ថ្មត្រូវបានគេបោះបង់ចោលចាប់ពីសតវត្សរ៍ទី ១៤ ។ ជាងចម្លាក់បានងាកចេញពីសម្ភារៈនេះក្នុងការពេញចិត្តនឹងឈើដែលងាយស្រួលរកនិងធ្វើការ។ ទោះយ៉ាងណានេះមិនមែនជាហេតុផលតែមួយទេដែលប្រជាជនខ្មែរបច្ចុប្បន្នជាពុទ្ធសាសនិកថេរវាទបានយល់ដឹងកាន់តែច្បាស់។ នៃដំណើរផ្លាស់ប្តូររបស់ទាំងអស់ហើយលែងចង់ទុកសញ្ញារបស់វាលើពិភពទាំងមូល។ លើសពីនេះទៅទៀតព្រះអង្គម្ចាស់និងឥស្សរជនមិនមែនជាមនុស្សតែម្នាក់ទេដែលផ្តល់អោយគណៈកម្មកាស្មោះត្រង់។ ពុទ្ធសាសនិកទាំងអ្នកមាននិងអ្នកក្រក៏ចង់បានរូបចម្លាក់ដែរ។ អ្នកភូមិបានរួមគ្នាដើម្បីទទួលបានការអនុគ្រោះពីការធ្វើខុស ដាក់រូបសំណាកព្រះពុទ្ធទៅវត្តអារាមសិលាចារឹកនៅប្រាសាទអង្គរវត្តនិយាយអំពីការថ្វាយទាំងនេះ។


 ធ្វើដោយអ្នកធ្វើធម្មយាត្រាពីឆ្ងាយនិងឆ្ងាយដែលបានមកដើម្បីផ្តល់រូបសំណាកមួយទៅប្រាសាទដ៏អស្ចារ្យ។ ជាងចម្លាក់ឥឡូវនេះ។ បានធ្វើការជាមួយឈើតាមរបៀបស្រដៀងគ្នានឹងការឆ្លាក់ថ្មហើយរូបចម្លាក់ទាំងនេះគឺជាភស្តុតាងនៃសិល្បៈ។

ដកស្រង់បកប្រែពីសៀវភៅ   khmer Art  by tepdara


kkk

ក្បាច់ ភ្ញី វល្លិ៍ Kbach Phni Voa រូបទី 18


រូបភាព ១៨ បង្ហាញពីការបែងចែករាងផ្កាច័ន្ទ។
ចូលទៅ Kbach Phni Voa ដែលមាន peti សំខាន់ៗនីមួយៗបង្កើតជា an ។

 រូបភាពនៃ Kab ។  គោត្រីកណ្តាល he ត្រូវបានដាក់ដោយក
  ជួររាងជារង្វង់នៃផ្កាឈូកមុខ។  បង្ហាញចែកជាផៃ
ស្លឹកវ៉ា។  តួលេខទី ១៩ បង្ហាញពីឧទាហរណ៍នៃការបែកបាក់។

 នៃរាងផ្កាច័ន្ទទៅជា Kbach Phni Vou នីមួយៗ។
 បង្កើតជារូបភាពនៃកាបៈនៅទីនេះរង្វង់កណ្តាល។
លាយហើយផ្ទៃទាំងមូលត្រូវបានគេទុកចោល។




kkk

រូបភាព ១៦ បង្ហាញពីការបែងចែកផ្ទៃក្នុងកាន់តែស្មុគស្មាញ




រូបភាព ១៦ បង្ហាញពីការបែងចែកផ្ទៃក្នុងកាន់តែស្មុគស្មាញ
 ស៊ីយ៉ូននៃរាងផ្កាច័ន្ទទៅជា Kbach Phni Voa ។
 នៅក្នុង។
 រូបភាពទី ១៧, ផ្កាធំទាំងបួននៃរាងផ្កាច័ន្ទ។
 ចែកជា Kbach Phni Voa ដើម្បីបំពេញផ្ទៃការ៉េទាំងមូល
 មិនទុកបន្ទប់ឱ្យបញ្ចូលទំរង់ផ្កានៅចន្លោះបួន។
 ស្លឹកសំខាន់ៗដូចនៅក្នុងរូបភាពទី ១៦ ។
kkk

រូបភាពទី ១៤ បង្ហាញពីដំណើរការនៃចាហួយ (ផ្កាលើឆ្វេងផ្នែកខាងលើ)



រូបភាពទី ១៤ បង្ហាញពីដំណើរការនៃចាហួយ (ផ្កាលើឆ្វេងផ្នែកខាងលើ)
និងឆក (ផ្កាខាងស្តាំខាងលើ) ដោយបែងចែកផ្កាច័ន្ទ។
 ach Phni Voa ដែលមានផ្លែឈូកច្រើនដូចអេ
 បេះដូងកណ្តាល។  រូបភាព ១៥ ប្រើគ្រឿងលំអពងត្រីចែក។
 ពេលខ្លះគេហៅថាផ្កាឈូកជាបេះដូងកណ្តាល។
kkk

 
Design by Wordpress Theme | Bloggerized by Free Blogger Templates | coupon codes